המלץ לחבר מ 
 
 
 
 
 
 
ועדת וינוגרד: אולמרט, פרץ וחלוץ כשלו
 
21 לJanuary 2008 ב15:18  |  
 

"ראש הממשלה אחראי ליציאה ללא תוכנית מעובדת היטב", פוסקת ועדת הבדיקה לחקר מלחמת לבנון השנייה. אולמרט "אחראי לכך שהמטרות לא נקבעו בבהירות ובזהירות. הוא אחראי מיניסטריאלית ואישית לליקויים בהחלטות שהתקבלו ולליקויים בהליך קבלתם". גם פרץ נכשל ולא שאל - מינויו היה "החלטה פוליטית", והוא לא פיצה על חוסר הבנתו את המערכת הצבאית. הרמטכ"ל לשעבר חלוץ ניצל את חוסר הניסיון של הדרג המדיני - הוא "אחראי אישית ופיקודית"
כתבי ynet


"כשל חמור הנוגע להפעלת שיקול דעת , אחריות וזהירות". זו השורה התחתונה מדו"ח ועדת וינוגרד לחקר מלחמת לבנון השנייה, שמתפרסם אחר הצהריים (יום ב') - שמונה חודשים וחצי לאחר תום המלחמה. באחד המסמכים החמורים שנכתבו כאן בשנים האחרונות, פוסקת הוועדה: "אהוד אולמרט אחראי ליציאה ללא תוכנית מעובדת היטב. הוא אחראי לכך שהמטרות לא נקבעו בבהירות ובזהירות. הוא כשל כמנהיג הצריך להוביל את ארצו לפעולה צבאית יזומה מתוך שיקול דעת ואחריות".   במסיבת עיתונאים חגיגית ודרמטית, בה נמסרו עיקרי הדו"ח, מסר השופט בדימוס אליהו וינוגרד בשם הוועדה, כי התגלעו כשלים חמורים בשיקול הדעת, וכן ביחסי העבודה שבין דרג צבאי לדרג מדיני. "את עיקר האחריות אנו מטילים על ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הקודם", הצהיר יו"ר הוועדה, אבל הוסיף כי לכישלון - כמו גם ל"אכזבה הציבורית מתוצאות המלחמה" - היו שותפים נוספים. ועם זאת, נמנעת הפעם הוועדה מלפרסם המלצות אישיות לגבי הצמרת שכשלה - ומותירה את האפשרות הזאת למועד פרסום הדו"ח המלא, בקיץ.     "אנחנו מוצאים את ראש הממשלה אחראי מיניסטריאלית ואישית לליקויים בהחלטות שהתקבלו ולליקויים בהליך קבלתם", כותבת ועדת וינוגרד. "ראש הממשלה גיבש את עמדתו מבלי שהוצגה לו תוכנית מפורטת ובלי שדרש כי תוצג - ולכן לא היה יכול לנתח את פרטיה ולאשר אותה. יתר על כן, הוא לא דרש חלופות של ממש לשיקול דעתו, ולא גילה ספקנות ראויה ביחס לעמדות הצבא. בכך הוא כשל. ראש הממשלה כשל גם בכך שהממשלה בראשותו אימצה החלטות כאלה, ובכך שהוא עצמו תרם לתוצאה זו באופן ישיר ומרכזי, בכך שלא התנהל בצורה שיכלה לתרום לעיצובן בצורה תואמת הנסיבות, ובכך שהוא עצמו הצהיר על יעדים שלא ניתנים להשגה - וכי הלחימה תימשך עד להשגתם".  

 

Leave a comment

Powered by Ajax Comments

הצביעו על תירוצי ברק!
קולותתירוץ
419
273
395
336
158
1559
1004
חיתמו על
העצומות!
 
  • דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד הראה שראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל כשלו. אהוד אולמרט הוא היחידי המשמש עדיין בתפקידו.
  • הדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד יחשוף פרטים נוספים על התנהלותו הכושלת של ראש הממשלה וייתן תנופה מחודשת לדרישתנו מאהוד אולמרט: התפטר!
  • בעקבות הצלחתה של העצרת בכיכר רבין, אותה ארגנו לאחר פרסום דו"ח הביניים, התחייב אהוד ברק כי יפעל להחלפתו של אולמרט. אנחנו נדרוש מברק כי יעמוד בהתחייבותו ולא יתחבא מאחורי תירוצים ושיקולים פוליטיים צרים.
  • אנחנו, קואליציה אזרחית המורכבת מחיילי מילואים, משפחות שכולות, תושבי קווי העימות, סטודנטים ואנשי ציבור, היינו שותפים למלחמת לבנון השנייה בחזית ובעורף ועתה לקחנו על עצמנו להוביל את המחאה הציבורית ולהביא להחלפתו של ראש הממשלה.
בשם מטה המאבק
אלוף (מיל') עוזי דיין,
יקיר שגב
הריני חותם על
עצומת האזרחים
הריני חותם על
עצומת המילואים
 
עיקרי דוח הביניים
של וינוגרד
כיתבו לחברי כנסת!